Konkurenční prostředí na rybářském internetu je velmi tvrdé! Rybářské obchody se předhánějí v kvalitě nabízených služeb, v rychlosti dodání, a samozřejmě i v cenách. Není proto divu, že na internetu můžete najít jednotlivé položky od populárních firem za úplně rozdílné ceny. A do této cenové války promlouvá i internetový gigant Alza, který rovněž nabízí rybářské potřeby. E-shop s zeleným mimozemšťanem totiž nabízí některé rybářské produkty za naprosto nejnižší ceny. Přesto! Rybáři si toho nemusí vůbec všimnout, protože Alza není například na populárním srovnávači Heuréka. Ovšem tichý cenový útok na rybářský trh probíhá v plné síle…
Internetový gigant figuruje na rybářském trhu už od roku 2015. A od té doby si nakupování rybařiny na tomto obrovském internetovém obchodě oblíbily tisíce rybářů. Už na začátku tohoto tažení Alza jasně řekla, že je pro ni rybářský trh zajímavý: „Češi jsou národ rybářů, ať již jde o hobíky nebo sportovní rybáře, zařadit rybářský sortiment do naší nabídky tak byl dalším logickým krokem,“ znělo v minulosti z Alza.cz.
Od té doby uplynulo v českých řekách spousta vody a Alza to s fungováním na rybářském trhu myslí pořád vážně. Dneska tento obchod nabízí obrovské množství produktů od nejrůznějších značek. V sortimentu největšího českého e-shopu rybáři naleznou české, ale i zahraniční značky. Nechybí produkty od Mivardi, Shimano, Nash, Fox, Mikbaits, LK Baits nebo třeba Delphin.
I přesto, že Alza.cz nabízí obrovské množství rybářských značek z Česka i ze zahraničí, tak gigantický e-shop nehodlá polevovat v množství nabídky. Ostatně, tento obrovský internetový obchod je dobře známý tím, že reaguje na chování zákazníků velice pružně. „Pečlivě sledujeme, o jaký typ sortimentu mají zákazníci zájem, a nabídku dynamicky měníme a měnit budeme. Znovu tedy platí, že je pro nás zákazník na prvním místě a je naší povinností mít odpovídající kvalitu služeb i sortimentu,“ řekla magazínu InRybar.cz tisková mluvčí Alzy Daniela Chovancová.
To, že Alza chce rybáře z Česka a popřípadě ze Slovenska oslovovat, prozrazují i zmínky o obchodu ve videích Jakuba Vágnera. Právě v oblíbených videích pro rybáře, které naše nejznámější rybářská hvězda natáčí, se na jejich začátcích značka tohoto e-shopu pravidelně objevuje. Alza prostě nechce nic podcenit! Tisková mluvčí Alzy ke spolupráci s nejznámějším českým rybářem řekla: „Spolupráce s Jakubem si velmi vážíme a je možné, že společně připravíme nějaké další aktivity.“
VIDEO: Populární videa pro rybáře od Jakuba Vágnera, která upozorňují na Alzu
Po těch dlouhých letech, co je Alza na rybářském trhu, zní z největšího internetového obchodu v České republice podobná strategie jako na začátku: „Naším cílem je připravit co nejzajímavější nabídku pro všechny rybáře – jak pro začátečníky, tak i ty zkušené. To nemusí vždy znamenat slevy, ale i šíři sortimentu nebo třeba kvalitní doprovodné služby,“ vysvětluje Daniela Chovancová. Ale nebyla by to Alza, aby nepromlouvala do cen…
Tichý útok na nejnižší ceny?
Při pohledu na rybářský sortiment na internetovém e-shopu Alza je ihned jasné, že ne všechny produkty jsou nutně nejlevnější. Jenže! V obrovské nabídce zboží lze naleznout opravdu hodně zajímavé položky, které musí zaujmout každého milovníka rybaření. Toho si ale rybáři nemusjí všimnout, protože Alza třeba není v populárním srovnávači cen Heuréka. Z něj tento internetový gigant v minulosti odešel. Přesto! Pokud si rybář dá práci, může tady najít opravdu hodně zajímavé produkty za nízké ceny. Tak co lze tady například najít?
Hodně česko-slovenských rybářů má pochopitelně v oblibě značku FOX, která patří k modlám mezi milovníky kaprařiny. Právě tato společnost na rybářský trh dodává veškeré vybavení pro kapraře – od prutů a navijáků, bižuterii, až po camping nebo oblečení. A právě i od této rybářské společnosti je možné na Alze sehnat zajímavé položky. Co například?
Když jsme si mapovali produktovou nabídku na Alze od firmy FOX, tak nás například zaujalo rybářské lehátko FOX Duralite Bed, které na česko-slovenském trhu vychází na nějakých 7800 korun, přičemž na Alza je k dostání za 6090 korun. Zajímavý cenový sešup! Další zajímavou položkou od FOX jsou například i brodící kalhoty Chest Waders, které jsou na česko-slovenských shopech k dostání od nějakých 2500 korun, na Alze lze pak tyto broďáky sehnat už něco málo od 2000 korun.
Pokud se zaměříme na zahraniční společnosti, pak velmi zajímavou značkou na Alza je i firma RidgeMonkey. Tato firma z Ostrovů si u česko-slovenských rybářů získává čím dál větší popularitu. A není se čemu divit, protože kvalita těchto produktů je na hodně vysoké úrovni. Při bližším zkoumání těchto věciček nás zaujaly velmi nízké ceny u nemalého množství bižuterie. Ano! Právě kaprařská bižuterie RidgeMonkey vycházela v některých případech na Alze jednoznačně nejlevněji na česko-slovenských shopech.
Ještě u té kaprařiny zůstaňme, protože Alza v tomhle segmentu předvádí zajímavé věci. A to neplatí jen u „tvrdých položek“ typu navijáků, prutů nebo campingu. E-shop s zeleným mimozemšťanem nabízí i populární nástrahy na kapry za výrazně nižší ceny. Ano! Například hit minulé sezóny – NUTRIGO od české firmy LK Baits – lze na tomto obrovském e-shopu sehnat výrazně levněji. Pokud jste si tedy oblíbili tyto nástrahy na kapry, pak Alza je místem, kde je možné nakoupit výrazně výhodněji…
Velmi zajímavou strategií jsou například i množstevní slevy. Co to znamená? U dané položky je stanovena nějaká základní cena. Ovšem! Pokud si rybář začne objednávat větší množství dané položky, pak se cena automaticky snižuje. Tenhle benefit je například k vidění u krmení od české značky Sportcarp. Například krmná směs Method mix Chilli Fruit stojí 99 korun za kilo. Při nákupu více kilogramů krmení se pak cena automaticky snižuje. Tohle je zajímavý nápad!
Na těchto případech jde vidět, že Alza prostě boj o rybářský trh nepodceňuje. Tento internetový gigant je stále zajímavým hráčem na rybářské mapě, protože dokáže rybářům nabídnout opravdu atrakativní nabídky – od nízkých cen, až po velmi rychle dodání.
Rybáři si nemusí nízkých cen rybářských potreb všimnout
Ten konflikt mezi srovnávačem cen Heureka.cz a internetovým e-shopem Alza.cz se rozhořel už před dlouhými roky. Celý spor začal v roce 2016, kdy Heureku odkoupila investiční společnost Rockaway. Právě tato společnost měla co dočinění i s internetovým gigantem Mall.cz, který je přímým konkurentem Alzy. A právě e-shop s zeleným mimozemšťanem po tomto obchodu z Heureky odešel. A nebylo to nijak radostné rozloučení, protože Alza tehdy řekla, že Heureka není nezávislá.
Alza tehdy dokonce vyzvala jiné e-shopy, aby opustily populární srovnávač cen. A to se Heurece pochopitelně nelíbilo. Celý konflikt tak nakonec skončil u soudu, který v minulosti například rozhodl třeba o tom, že se Alza musela Heurece omluvit.
Tak jako tak: Pokud rybář dneska srovnává ceny rybářského vybavení na zmíněném srovnávači cen, pak se mu levné věci z Alzy neobjeví. Příklad z praxe: Pokud do Heureky zadáte LK Baits NUTRIGO Plankton – které je na Alze nejlevnější na trhu – tak se vám tam vůbec neobjeví. Takže rybář si levného rybářského zboží nemusí vůbec všimnout…
Redakce InRybar.cz
Ilustrační foto: Alza
To tak! U zeleného dementa už nikdy čekat 14 dni! Ani nedaj vědět že to je u dodavatel pokud sam jim člověk se neozve! To uz raději u Krá..! Tam aspoň objednávka přijde do druhého dne.
Kdo na internetu hledá nejlevnější cenu, tak určite nepoužívá Heureku nebo Zboži.cz, ale vyhledavač google. A ten už Alzu a hromadu dalších webů do výčtu zahrne. I já tak ušetřil 53% oproti nejlevnější internetové nabídce. Sice jsem čekal déle, ale ted v zimě mi to nevadí. Alzu zahrnuji do svého cenového porovnání již delší dobu a nemusí to být nutně rybařina…..
Ceny nemohou být nejlevnější, protože se neprodávají. Prodává se zboží, a to nejlevnější být může. Nebo mít nejnižší cenu…