DomůNovinkyMilióny korun na získání nových rybářů. V USA řeší budoucnost rybaření

Milióny korun na získání nových rybářů. V USA řeší budoucnost rybaření

- Reklama -

Podle výzkumu z roku 2023 v USA rybaří neskutečných 57,7 miliónů lidí. Počet rybářů celkově roste, ubývá však mladých rybářek. Problém řeší ve Spojených státech amerických inovativním způsobem.

Po koronavirových letech se počet rekreačních rybářů na březích v USA zvýšil. Tento trend bude pokračovat i v roce 2024. Vyplývá to z letošní zprávy Nadace pro rekreační rybaření a rybolov (RBFF).

 

Mladí rybáři v USA chybí. V Česku je naopak trend rostoucí

Rybářský průmysl v USA však čelí výzvě. Stále více mladých žen se vzdává rybaření. Přilákat k tomuto koníčku nové zájemkyně, ale i zájemce, proto zůstává hlavním úkolem.

Až 87 % současných rybářů v USA začalo s rybařením, když jim bylo méně než 12 let. Mnoho z nich ale s rybařením přestalo ve věku 18 let. Zejména mezi mladými dívkami byla míra zanechání rybaření o 11 % vyšší než mezi chlapci.

Na to, jaká je situace v Českém rybářském svazu, jsme se ptali tiskového mluvčího ČRS Lukáše Mareše. „Co se týče členské základny v roce 2023, ve 485 místních organizacích bylo evidováno celkem 261 788 členů. Z toho 223 444 dospělých, 7 916 mládeže od 16 do 18 let a 30 428 dětí do 15 let,“ nastínil základní statistiku mluvčí ČŘS.

Rybáři se tak mohou těšit z nadcházející mladé generace, kde byl u mládeže zaznamenán nárůst o 358 členů a v kategorii dětí nárůst dokonce o 802 malých rybářů.

 

V USA rozjeli zajímavé marketingové kampaně

Zpátky do Ameriky: každý rok poskytuje nadace RBFF (Recreational Boating & Fishing Foundation) grantové prostředky státním agenturám pro ryby a divokou zvěř, aby podpořila projekty na získávání nových a udržení si stávajících rybářů.

V roce 2023 udělila RBFF přibližně 207 000 dolarů (4,8 miliónů korun) na 10 programů v 9 státech USA. Ukázkový příklad, jak takový projekt funguje je z Texasu:

Historicky řešila Texaská agentura pro parky a divokou zvěř (TPWD) vysokou míru odlivu ženských rybářek. Aby to změnila, vytvořila marketingovou kampaň zaměřenou na zvýšení prodeje povolenek mezi ženskými rybářkami se zaměřením na hispánské ženy.

Kampaň probíhající od července do října 2023 používala digitální reklamy, e-mailové zprávy, sociální média a online průzkumy. Kampaň měla pozitivní zpětnou vazbu a usilovala hlavně o udržení si stávajících rybářů a rybářek, a znovuobnovení si povolenky k lovu u prostřednictvím textových zpráv zasílaných držitelům povolenek v Texasu.

Od května do září 2023 zasílali připomínky k obnově povolenek v různých intervalech. Kampaň doručila přes 400 000 zpráv a generovala více než 25 000 kliknutí na stránku obnovy, což vedlo k příjmu přes 184 000 dolarů (4,3 miliónů korun), zatímco náklady na kampaň činily pouze 10 000 dolarů (234 000 korun).

Zdroj: takemefishing.org, ilustrační foto: InRybar.cz

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Nejnovější články

Akční nabídky

Nejnovější techniky

Nejnovější články

Akční nabídky

Nejnovější techniky

- Reklama -

Akční nabídky

- Reklama -