Pražští rybáři čelí kritice za kalendář, na kterém je vyfocena nahá žena. Tento kalendář je dokonce nominován na anticenu Sexistické prasátečko, kterou uděluje aktivistická, nezisková organizace z Brna. Aktivistům zejména vadí to, že nahá žena nemá nejmenší souvislost s propagovaným „produktem“. I možná proto je možné, že rybáři z Prahy dostanou anticenu za sexismus. Hlasování stále probíhá…
Podle aktivistů tento kalendář využívá principu sex sells. Jedná se tedy o reklamu využívající nahotu a sexualitu bez souvislosti s propagovaným produktem. Na webu prasatecko.cz dále stojí: Zobrazovány mohou být části těla a různé sexuální akty. Časté je též využití dvojsmyslů s odkazem na sexuální význam. Když tato vyobrazení nesouvisí s propagovaným produktem, sexualita se stává pouhým prostředkem pro vzbuzení touhy a pozornosti.
Sexualizované zobrazování lidského těla kombinované s vytvářením ideálu krásy nebo zobrazením ženského těla jako prostředku pro zdůraznění moci či úspěchu muže, ještě více prohlubuje vnímání těla člověka jako subjektu – a zároveň představy o rolích či statusu žen a mužů ve společnosti. Vyznění těchto reklam se navíc často blíží ke schvalování či podpoře sexuálního násilí.
Tyto reklamy mohou mít negativní dopad na sebepojetí a vytvářejí nerealistické nároky na vlastní tělo i těla jiných lidí, zejména u dospívajících.
Zdroj: Sexistické prasátečko
Redakce InRybar.cz
Ilustrační foto: prasatecko.cz